SVĚTLO JEDINOSTI BOŽÍ ZAZÁŘÍ DO TEMNOT

VznešenýAlláh hovoříc o Soudném Dni říká:يَوْمَتَرَى ٱلْمُؤْمِنِينَ وَٱلْمُؤْمِنَـٰتِيَسْعَىٰ نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْوَبِأَيْمَـٰنِهِم بُشْرَىٰكُمُ ٱلْيَوْمَجَنَّـٰتٌ تَجْرِى مِن تَحْتِهَاٱلْأَنْهَـٰرُ خَـٰلِدِينَ فِيهَا ۚذَٰلِكَ هُوَ ٱلْفَوْزُ ٱلْعَظِيمُVden, kdy spatříš, jak před věřícími muži i ženami a popravici jejich poběží světlo jejich, bude jim řečeno: „Radostnázpráva pro vás: dnes vstoupíte do zahrad, pod nimiž řeky tekou av nichž nesmrtelní budete!“ A to věru bude úspěch nesmírný.(Hadíd: 12)Totosvětlo je světlem التوحيدat-tewhídu,tedy přesvědčení

O LÉČBĚ ALMUŽNOU

Abú Umáma al-Báhilí رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم řekl:

داوُوا مَرضاكُمْ بِالصَّدقةِ.

Léčte své nemocné almužnou.[1] 

Od 'Abdulláha ibn Mes'úda رضيالله عنه se uvádí tatáž slova, navíc s dodatkem:

...وحصِّنوا أموالكم بالزكاةِ، وأَعِدُّوا للبلاءِ الدعاءَ.

UWEJS AL-KARNÍ: ASKETA TÉTO UMMY

Abú 'Amr Uwejs ibn 'Ámir ibn Džuz´ ibn Málik al-Karní al-Murádí al-Jemení byl jedním z nejvýznamnějších التابعون at-tábi'ún, tedy následovníků společníků Proroka صلى الله عليه و سلم, zbožný asketa z řad lidí pod Boží záštitou (arab. أولياء الله awlijáulláh). 

ZBOŽNÍ JSOU PŘÍKLADEM JAK SE CHOVAT KE SVÝM RODIČŮM

Vznešený Alláh ve Své Knize pravil: 

وَاعْبُدُوااللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًاۖ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا

Ctěte Boha a nepřidružujte k Němu nic! Chovejte se vlídně k rodičům! ( Nisá: 36)

Také řekl:

وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ* وَقُلْرَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا

TŘI ČINY, JEJICHŽ ODMĚNA JE JAKO ODMĚNA ZA HADŽDŽ NEBO 'UMRU, ALE LZE JE PROVÉST V JAKÉKOLI MEŠITĚ

Některé vznešené a z hlediska odměny velmi hodnotné činy uctívání jsou vázány na specifické místo, jako حج hadždž či عمرة 'umra, tedy velká a malá pouť, kterou nelze konat jinam, nežli do Mekky. Navíc hadždž musí proběhnout jen v době k tomu stanovené. 

DOMOVINY MUSLIMŮ BRÁNÍ HRDINOVÉ, ALE TĚŽKO JE UBRÁNÍ, MAJÍ-LI ZA SEBOU ZRÁDCE

Psal se rok 1798 gregoriánského kalendáře. Francouzský samoprohlášený císař Napoleon Bonaparte vtrhl do muslimského Egypta. Jeho moderní, skvěle vyzbrojené a nadmíru disciplinované armádě se povětšinou takřka nikdo nedokázal postavit na odpor či s nimi nebojoval tak, že by to stálo soudobým kronikářům za zmínku.

CO S PASÁŽEMI KORÁNU, KTERÉ JSOU UŠÍM NĚKTERÝCH LIDÍ NEPŘÍJEMNÉ?

OTÁZKA: Korán obsahuje pasáže, které prostě nejsou slučitelné s 21. stoletím a s tím, k čemu dospěla Evropa a ostatní vyspělé národy – překypuje násilím, krutými tresty, útlakem žen a nevěřících. Proč muslimové takové pasáže z Koránu jednoduše nevyškrtnou a svou víru nezreformují a nezmodernizují?

ODPOVĚĎ

OSM ZASTAVENÍ NAD SÚROU AN-NÁS

بسم الله الرحمان الرحيم

O MUŽI, KTERÝ SE VRÁTIL Z VLASTNÍHO HROBU DOMŮ

Historie nám přináší nečekané příhody, jako je i tato, kterou ve své kronice uvádí imám Jahjá ibn Kesír. Abú Bekr Ahmed ibn 'Alí ibn Sábit vyprávěl, že doslechl o neuvěřitelném osudu zbožného a učeného muže jménem Abú Se'íd Muhammed ibn Jahjá ad-Dimaškí. 

NEUVĚŘITELNÝ PŘÍBĚH O POKLADU, KTERÝ SI NIKDO NECHTĚL VZÍT

Imám Abu l-Feredž Ibnu l-Džewzí vypráví od aš-Ša'bího následující příběh: 

Šurejh ibn Háris ibn Kajs ibn Džahm al-Kindí pocházel z Jemenu. Přijal islám ještě za Prorokova صلى الله عليه و سلم života, i když ho nikdy nepotkal. Byl vzdělaný, zbožný a spravedlivý. Nauku čerpal přímo od Prorokových společníků رضيالله عنهم أجمعين. Za vlády Abú Bekra přesídlil Šurejh do irácké Kúfy a za vlády Omara ibnu l-Chattáb byl na základě své vyhlášené spravedlivosti chalífou jmenován jako zdejší soudce.