DŽINOVÉ, IBLÍS A ŠEJTÁNI ANEB ZÁKLADY "ISLÁMSKÉ DÉMONOLOGIE"

Do sekce Islámské publikace v češtině byla přidána nová publikace

DĚDICTVÍ ZBOŽNÝCH PŘEDKŮ: RADY V DOPISE SUFJÁNA AS-SEWRÍHO

Velký islámský učenec Sufján as-Sewrí [1] napsal 'Abbádovi ibn 'Abbád al-Arsufímu [2] dopis, ve znění:

Žiješ v době, před kterou se společníci Posla Božího صلى الله عليه و سلم utíkali k Alláhu, aby se jí raději ani nedožili. A to byli obdařeni znalostí větší, než máme my. Měli i precedenty, které my dnes nemáme.

PŘÍKAZ VZDOROVAT PORYVŮM EGA A JEHO ŽÁDOSTIVOSTI, DÍL IV.

Uspěje, kdo své ego očistí

Vznešený Alláh ohledně lidské duše pravil:

قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّىٰهَا وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّىٰهَا

Kdo ji očistí, ten jistě vydělá, a kdo ji zanedbá, ten jistě prodělá. (Šems: 9-10)

Ibnu l-Kajjim hovoří:

PŘÍKAZ VZDOROVAT PORYVŮM EGA A JEHO ŽÁDOSTIVOSTI, DÍL III.

Podle podobného podání od Abú Hurejry رضي الله عنه Posel Božíصلى الله عليه و سلم řekl:

قَلْبُ الشَّيْخِ شَابٌّ عَلَى حُبِّ اثْنَتَيْنِ طُولُ الْحَيَاةِ وَحُبُّ الْمَالِ.

I srdce starce je jako srdce mladíka, pokud jde o lásku ke dvěma – dlouhému životu a lásku k majetku.[1]  

Podle jiného podání řekl:

PŘÍKAZ VZDOROVAT PORYVŮM EGA A JEHO ŽÁDOSTIVOSTI, DÍL II.

Al-Kurtubí ve svém Tefsíru pravil:

PŘÍKAZ VZDOROVAT PORYVŮM EGA A JEHO ŽÁDOSTIVOSTI, DÍL I.

Zatímco tisíce muslimů jsou zabíjeny po celém světě, desítky tisíc mučeny a vězněny jen za to, že vyzývali k přímé cestě Boží, přikazovali vhodné a zakazovali zavrženíhodné, mnozí muslimové mlčí a nestarají se o nic, nežli o vlastní hmotné statky, jejich srdce vyplnila láska k tomuto světu a lhostejnost vůči světu budoucímu.

PORAZIL JSEM SVÉ OPONENTY TŘEMI VĚCMI

Uvádí se, že kdosi přišel za Hátimem al-Asammem a zeptal se ho: „Ty jsi Nearab, arabštinou coby mateřským jazykem nevládneš, avšak není nikoho, kdo by s tebou kdy debatoval, aniž bys ho ty neumlčel. Čímže to porážíš své protivníky?“

Odpověděl:

Porážím je třemi věcmi:

Za prvé, jsem potěšen, když má můj oponent pravdu.

PRÁCE V ZÁCHRANNÝCH SBORECH

OTÁZKA: 1. Jaký je islámsko-právní předpis práce v záchranných sborech (hasiči a požárníci, zdravotníci rychlé záchranné služby, policie)? 2. Vztahují se Boží slova „kdokoli zachrání jednoho, jakoby zachránil celé lidstvo“ také na záchranné sbory? 3. Pokud některý muslimský příslušník jednotek záchranných sborů při okamžitém výkonu své služby zahyne, počítá se mezi mučedníky? 4.

KORÁN O DRUZÍCH SRDCÍ, JEJICH CHOROBÁCH, OČISTĚ A NÁPRAVĚ

Vznešený Alláh popsal Soudný Den jako:

يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى ٱللَّـهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ 

den, kdy nikomu ani majetek, ani synové neprospějí - kromě těch, kdož se srdcem čistým k Bohu přijdou (Šu'ará:88-89)  

Na jiném místě Alláh zjevuje, že v Soudný Den:

POUČENÍ Z PŘÍBĚHU O OPYLOVÁNÍ DATLOVÉ PALMY, DÍL II.

Řešení domnělé kontradikce s koránským příkazem následovat Sunnu

Na tomto místě je důležité objasnit, že ani náš předmětný hadís, ani jemu podobné, které jsme uváděli coby příklady podobného druhu, nijak neprotiřečí Božím slovům:

إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰٓ إِلَىَّ وَمَآ أَنَا۠ إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ