DOSAŽENÍ VSTUPU DO ISLÁMU

Šejch Muhammed bin Abdulwehháb říká:
"Ty, kterému Alláh daroval dar islámu a který jsi poznal, že není božstva jiného kromě Alláha, nemysli si, že svými slovy „toto je pravda a já se střežím každého mimo Něj, ale nebudu odporovat modloslužebníkům, ani s nimi nebudu o ničem hovořit“, nemysli si, že tímto dosáhneš svého vstupu do islámu. Naopak, musí existovat odpor proti nim, proti těm, kteří je milují, jejich pokoření a prokazování nepřátelství k nim. Stejně jako řekl tvůj otec Ibráhím, mír s ním, a ti, co byli s ním:
إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ
 „My nemáme odpovědnost za vás a za to, co místo Boha ctíte; my se vás zříkáme a propuklo mezi námi a vámi nepřátelství a nenávist až navěky, dokud neuvěříte v Boha jediného!“ (Mumtehena:4) 
Nebo když Vznešený řekl:
فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لا انْفِصَامَ لَهَا
Ten, kdo nevěří v Tághúta a věří v Boha, ten uchopil se rukojeti spolehlivé, jež nikdy se neutrhne. (Beqara: 256)
A také:
وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ فَسِيرُوا فِي الأرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ
A vyslali jsme již k národu každému posla, aby hlásal: „Boha uctívejte a Tághútovi se vyhýbejte!“ A byli mezi nimi někteří, jimž Bůh dal vedení, a byli mezi nimi jiní, jimž usouzeno bylo bloudění. Choďte jen po zemi a popatřte, jaký byl konec těch, kdo pokládali to za lživé! (Nahl:36)
Pokud by člověk řekl: „Já následuji Proroka, mír a požehnání Boží s ním a on je na pravdě, avšak nebudu se protivit Lát, Uzá´, nebudu se protivit Abú Džehlovi a jemu podobným, co mi po nich“ - pak jeho islám nebude platným.[1]
A také říká:
"Nevíra v tághúta znamená zříci se všeho toho, co je uctíváno vedle Alláha, z džinů,lidí, stromů, kamení a jiného mimo to, též svědectví o nevíře toho, kdo tak činí a odpor k němu, i kdyby to byl tvůj otec, či bratr. A ten, kdo říká: „Neuctívám nic kromě Alláha, ale neodporuji mauzolejím a hrobkám, kupolím nad hroby apod.“ – ten je ve své podstatě popíračem slov „lá iláhe ille lláh“. Nevěří v Alláha a ani se nezřekl víry v tághúta.[2]


[1] Ad-Durraru s-Sáníjja 2/109.
[2] Ad-Durraru s-Sáníjja 2/121