Reakce

RADA MOUDRÉHO RODIČE: JAK SE NEZTRATIT V ONLINE SVĚTĚ

Synáčku můj! 

KORÁN A SUNNA STRUČNĚ O HODNOTĚ A POSTAVENÍ ŽEN

O postavení ženy v islámu si mnozí zvykli sáhodlouze hovořit, aniž by se kdy potkali s nějakou muslimkou a dali jí možnost, aby sama vyjádřila, jak smýšlí a co cítí. Mnozí vynášejí kategorické soudy o tom, co islám o ženách tvrdí, aniž by kdy naslouchali Koránu a Sunně.

Co tedy říká Korán o ženě?

لَآ أُضِيعُ عَمَلَ عَـٰمِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ ۖ بَعْضُكُم مِّنۢ بَعْضٍ

NEDOVOLME URÁŽKY PROROKŮ A NÁBOŽENSKÝCH SYMBOLŮ NAŠÍ VÍRY ČI PŘESVĚDČENÍ JINÝCH!

Jménem Alláha Milostiplného, Smilovného, požehnání a mír Jeho Proroku, jeho rodu, jeho společníkům a všem, kteří ho následují až do konce věků.

Pokoj a mír všem lidem dobré vůle.

TŘI RADY OHLEDNĚ NEJEDNOTNOSTI VE VYHLÁŠENÍ ZAČÁTKU RAMADÁNU

Jménem Alláha Milostiplného, Milostivého, požehnání a mír Jeho Poslu, jeho rodině, jeho společníkům a všem, kdo ho v dobrém následují až do Soudného Dne.

KNIŽNÍ RECENZE: „SALAFITSKÝ ISLÁM“ JAKO POKUS O DEMYTIZACI SALAFÍJE V ČESKÉM DISKURSU

Není sporu o tom, že proud islámského myšlení označovaný arabským slovem سلفية salafíja je v rámci soudobého islámského myšlení velmi progresivní. Též bezpochyby platí, že je často nesprávně vnímán jako monolit, posuzován černobílou optikou a ztotožňován s militantním islamistickým extremizmem způsobem, který podle českého arabisty Bronislava Ostřanského hraničí až s mytizací, přičemž by nebylo od věci tento mýtus dekonstruovat.

MENTÁLNÍ TERORIZMUS ANEB ATENTÁT NA PŘÍČETNOST, DÍL II.

Falešné vnímání sebe sama

MENTÁLNÍ TERORIZMUS ANEB ATENTÁT NA PŘÍČETNOST, DÍL I.

Motto:

فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ زُبُرًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ

Však lidé se rozštěpili ve věci své na sekty a strana každá se radovala jen z toho, co jí bylo vlastní.“ (Mu´minún: 53)

TALAL ASAD: EVROPA PROTI ISLÁMU – ISLÁM V EVROPĚ, DÍL II.

(Pokračování)

II.

TALAL ASAD: EVROPA PROTI ISLÁMU – ISLÁM V EVROPĚ, DÍL I.

Kulturní antropolog, islamolog, společenskovědní teoretik a klasik postkoloniálních studií Talal Asad uveřejnil v dubnu 1997 v časopise The Muslim World nadčasový esej o konfliktu mezi euro-americkou kulturní zkušeností, resp. její globalizovanou verzí, a kulturní zkušeností islámu a muslimských národů. Esej je aktuální i po takřka 20 letech.

NĚMECKÝ SKANDÁL: ZATÍM POSLEDNÍ KAPITOLA SOUČASNÉHO PŘÍBĚHU NÁS VŠECH

Jeden z největších islámských učenců všech dob, imám Šemsuddín Ibnu l-Kajjim al-Džewzíjja (1292-1350 kř. éry) pravil: „Ženy jsou jednou polovinou společnosti, která dává zrod i zbývající polovině společnosti. Proto jakoby byly společností celou.“  [1]