Rekáik

MILOVALI SE A NÁSLEDOVALI PROROKA صلى الله عليه و سلم V DOBRÉM I VE ZLÉM

Abú Talha رضي الله عنه se oženil s Milhán رضي الله عنها, drobnou dívkou s krásnýma velkýma očima, které také říkali Umm Sulejm. Žili spolu v láskyplném manželství a ona mu povila syna, kterého Abú Talha nesmírně miloval. 

ŽIVÁ MUČEDNICE ISLÁMU

Toto je příběh zapomenuté mučednice islámu, Umm Waraky bint 'Abdilláh ibn Háris al-Ansáríje رضي الله عنها, učené a zbožné ženy.

Ansárové, muslimové z Jesribu (pozdější Medíny), postávali na okrajích svého města a netrpělivě hleděli na cesty přicházející od Mekky.

JEHO BOHABOJNOST HO VYKOUPILA Z OTROCTVÍ

Imám Ibn Redžeb al-Hanbelí uvádí, že 'Abdulláh ibn Omar رضي الله عنه, syn velkého vládce věřících, druhého chalífy po smrti Božího Posla صلى الله عليه و سلم, Omara ibnu l-Chattáb رضي الله عنه, se jednou se svými druhy vydal na cestu.

Spatřili chlapce, který pásl, coby otrok, ovce pro svého pána. Pozvali tedy tohoto mladého sluhu, aby se s nimi společně najedl.

PŘÍBĚH Z HABEŠE: POCTIVOST A NEÚPLATNOST TĚ MŮŽE DOVÉST I NA TRŮN

Do historie islámu a rané muslimské komunity se zapsal i jeden spravedlivý cizí panovník, vládce Habeše, významného křesťanského království v severovýchodní Africe, přibližně na území dnešní Etiopie. Znám je pod svým titulem negus, v arabských pramenech an-Nedžáší.

PTÁŠ-LI SE MNE NA RÁJ ...

Imám Šemsuddín Muhammed ibnu l-Kajjim al-Džewzíjja popsal Ráj a potěšení v něm na základě údajů z Koránu a autentické Sunny Posla Božího صلى الله عليه و سلم takto:

Ptáš-li se mne na zeminu v něm, ta je z mošusu a šafránu.

Ptáš-li se mne na jeho střechu, tou je Trůn Milostiplného.

JAK SELMÁN AL-FÁRISÍ رضي الله عنه HLEDAL A NALEZL NEJVYŠŠÍ PRAVDU

'Abdulláh ibn 'Abbás رضي الله عنهما vyprávěl, že mu Selmán al-Fárisí, věrný druh Posla Božího Muhammeda صلى الله عليه و سلم, vypověděl svými vlastními ústy příběh své životní cesty. 

Řekl:

JMÉNEM ALLÁHA …

Basmala, tedy formulka بسم الله الرحمن الرحيم bismi´lláhi r-rahmáni r-rahím má v islámu i každodenním životě muslima ohromný význam. Mimo jiné je i ochranou před prokletým šejtánem, jeho vojskem a jeho svody.

Ibn Abi d-Dunjá uvádí, že jeden z našich zbožných předků vyprávěl: 

MÉ UŠI JSOU ZACPANÉ

Když zlo a zkaženost lžiproroka Musejlemy al-Kezzába přesáhlo Jemámu a jeho zlý vliv se rozšířil po celé Arábii, rozhodl se Boží Posel Muhammed صلى الله عليه و سلم, že je nezbytné poslat mu list, aby svých zvrácených a zcestných praktik zanechal. Pro tuto misi si Prorok صلى الله عليه و سلم vybral mladíka jménem Habíb ibn Zejd, nechť je s ním Alláh spokojen. Byl pevným a opravdovým věřícím, pro islám žil celým svým duchem. Habíb byl prorokovým návrhem poctěn a ochotně souhlasil s vykonáním této nebezpečné mise.

DESATERO ZPŮSOBŮ JAK ZÍSKAT BOŽÍ LÁSKU

Imám Šemsuddín Ibnu l-Kajjim al-Džewzíjja pravil:

Příčin způsobujících rozvoj lásky k Alláhu (arab. محبة الله mahabbetu ´lláh) je deset:


POCHYBNOST O JEDINOSTI A JEDINEČNOSTI BOŽÍ

Imám Abú Bekr al-Muzení vyprávěl:

„Věděl jsem, že pokud mne vůbec někdo může zbavit pochybností ohledně tewhídu, potom to dokáže jedině aš-Šáfi'í. Proto jsem přišel za ním, když jsem byl v mešitě v Egyptě. 

Když jsem si k němu klekl, řekl jsem mu: „Dělá mi potíže porozumět jedné věci ohledně Jednoty a Jedinečnosti Boží. [1] Vím také, že nikdo toho neví tolik, co ty. Co mi tedy k tomu řekneš?“