Islámská věrouka (Akída) a přístup (Menhedž)

NEJVĚTŠÍ POTŘEBA LIDSTVA A ESENCE CELÉHO POSELSTVÍ ISLÁMU

'Abdulláh ibn Omar رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم vysvětlujíce nejzazší esenci islámského poselství, pravil:

بُنِيَ الإِسْلاَمُ عَلَى خَمْسٍ شَهَادَةِ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ، وَإِقَامِ الصَّلاَةِ، وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ، وَالْحَجِّ، وَصَوْمِ رَمَضَانَ.

VZTAH MEZI UZNÁNÍM EXISTENCE JEDINÉHO STVOŘITELE A UZNÁNÍM JEHO VÝSADNÍHO NÁROKU NA UCTÍVÁNÍ

Mezi uznáním a potvrzením existence Jediného Boha, Který nemá společníka, Jediného Stvořitele a absolutního Vlastníka veškerenstva (arab. توحيد الربوبية tewhídu r-rubúbíjja) na straně jedné a mezi uznáním a potvrzením výsadního práva Božího být uctíván jako Jediný Bůh, bez společníka a Jemu rovného (arab. توحيد الألوهية tewhídu l-ulúhíjja), existuje vztah vzájemného vyplývání.

IMÁMOVÉ SUNNY O NEVÍŘE V EXISTENCI STVOŘITELE

Všichni imámové Sunny, budiž ke všem Alláh milostiv, rázně odmítli myšlenku neexistence Stvořitele. Její absurdnost a naopak racionalitu víry v Něj ukázali na rozmanitých příkladech.

I. Důkaz imáma Abú Hanífy

Uvádí se, že imáma Abú Hanífu رحمه الله se jacísi lidé tázali na možnost neexistence Alláha. 

ŠEJCH SÁLIH AL-FEWZÁN: TI POSLEDNÍ NEMOHOU BÝT NAPRAVENI NIČÍM JINÝM, NEŽLI TÍM, ČÍM BYLI NAPRAVENI TI PRVNÍ

Všechna chvála Alláhu, požehnání a mír Jeho Poslu صلى الله عليه و سلم , jeho rodině a všem jeho následovníkům.

'ÍDU L-FITR - BAJRAM 1436 hidžry - SVÁTEK PŘERUŠENÍ PŮSTU 2015 kř. éry

PODLE SPATŘENÍ SRPKU NOVÉHO MĚSÍCE V KRÁLOVSTVÍ SAÚDSKÉ ARÁBIE ZAČNE 1. ŠEWWÁL DNES PO MODLITBĚ MAGHRIB, TJ. SVÁTEK PŘERUŠENÍ PŮSTU BUDE ZÍTRA

VAROVÁNÍ PŘED ODVRŽENÍM SUNNY

Posel Božíصلى الله عليه و سلم také upozornil na ty, kteří mají sklon odvrhovat Sunnu a tvrdit, že si vystačí pouze a výlučně s Koránem.

CO OBNÁŠÍ NÁSLEDOVÁNÍ BOŽÍHO POSLA صلى الله عليه و سلم

Následování, arab. إِتِّبَاعٌ ittibá'un znamená v jazyce původně sledování či kráčení ve šlépějích.

PŘEHÁNĚNÍ VE VÍŘE A EXTREMIZMUS V NÁBOŽENSTVÍ, DÍL 3.: PŘÍČINY PŘEHÁNĚNÍ VE VÍŘE

Hlavním důvodem přehánění ve víře je krátkozraké, povrchní a plytké vnímání náboženství a poloviční neznalost, resp. nedovzdělanost v jeho otázkách. Fanatický extremista, beroucí svou víru bigotně, přehnaně a úzkostlivě, přistupuje k tajům náboženských nauk jen velmi povrchně, ztrácí z dohledu cíle šarí'atského zákonodárství a jeho podstatu.

PŘEHÁNĚNÍ VE VÍŘE A EXTREMIZMUS V NÁBOŽENSTVÍ, DÍL 1.: DEFINICE JEVU

Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen Jeho prosíme o pomoc, jen k Němu se utíkáme před zlem sebe samých i zlem našich skutků. Dosvědčuji, že není božstva kromě Něho a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je Jeho Služebníkem a Poslem.

NUTNOST PROVĚŘOVAT INFORMACE V DOBĚ ROZKOLU

Nezbytným krokem, jak čelit pokušení, je i prověřování veškerých informací, abychom nepodlehli falešným a nepodloženým, unáhleným soudům.