Naše pojednání o přehánění ve víře by nebylo úplné, pokud bychom se nezmínili o jedné jeho velmi nepříjemné protireakci, jíž je jev některými označovaný jako muslimský defétizmus a také progrese nejrůznějších forem komplexů méněcennosti vůči světonázorům, etickým hodnotám, společenskému a právnímu pořádku, které muslimům v současnosti vnucují kultury euro-atlantického prostoru.
Naše pojednání o přehánění ve víře by nebylo úplné, pokud bychom se nezmínili o jedné jeho velmi nepříjemné protireakci, jíž je jev některými označovaný jako muslimský defétizmus a také progrese nejrůznějších forem komplexů méněcennosti vůči světonázorům, etickým hodnotám, společenskému a právnímu pořádku, které muslimům v současnosti vnucují kultury euro-atlantického prostoru.
-
Mnohoženství. Každý znalejší západní odpůrce islámu ví, že šarí’a dovoluje muslimským mužům mít jednu, dvě, tři nebo čtyři manželky. Vícečetné manželství tedy není příkazem, ale možností, s danými pravidly a omezeními. Proč by však, hovoříme čistě hypoteticky, neměla být problémem třeba právě monogamie, kterou Západ zdědil od antických civilizací a která není v dějinách zdaleka tak častým jevem jako polygamie? Proč musí být takové manželství problémem i v situaci, kdy jsou s ním všechny zúčastněné strany spokojeny? Jen proto, že odporuje západní civilizační zkušenosti? Navíc ve skutečném životě každodenně dochází k porušování tohoto dávného tabu ze strany Zápaďanů samotných. Tímto nechceme popouzet proti současné legislativě ČR, která podobné jednání kriminalizuje a kterou jsme na základě uzavřených dohod povinni respektovat.
-
Ozbrojený džihád. Je nebo není islám náboženstvím míru, když samo slovo islám je v arabštině odvozeno od téhož slovního základu, jako slovo mír? Do rozlehlých částí jihovýchodní Asie a subsaharské Afriky islám pronikl obchodem a misijní cestou. To je fakt. Ale islám rovněž zná válku a válčení. Do severní Afriky či Íránu přišel vojenskou cestou. I to je pravda. Islám je především celistvý systém života a obsahuje i ozbrojenou komponentu, na obranu a prosazení svého pořádku a svého místa pod sluncem, tak jako všechny ostatní konkurenční myšlenkové systémy. Lidská historie jednoduše nezná žádné hnutí, které by se absolutně zříkalo veškerého násilí a zároveň vydrželo déle než několik málo let. To je tvrdá realita, na níž není nic zvláštního, ani odsouzeníhodného, pokud ovšem nejste muslimové a nesoudí vás Západ. Navíc ozbrojený džihád neznamená boj pro boj sám, je to cílená snaha bránit a prosadit hodnoty islámu proti tyranii a útlaku, obrana sebe, svých hodnot a svých spojenců, stejně jako kterýchkoli jiných ukřivděných a týraných lidí, třeba i takto, pokud selžou všechny ostatní mírové prostředky. Pokud tedy Západ kritizuje islám kvůli bojování, obávám se, že se slon vysmívá myši za její dlouhý nos.
-
Trestní právo. Tak, jako mnozí západní kritici odsuzují tresty stínáním, kamenováním a sekáním rukou, které je součástí Božího Zákona, muslimové odsuzují vraždy nevinných, dílování drog, cizoložství a krádeže. O tom, že na Západě došlo k naprosté degradaci společenského odsudku zločinnosti, devalvaci morálních hodnot, podceňování závažnosti kriminality a přikládání větších práv pachatelům, než jejich obětem, se mlčí. Na celou věc lze pohlížet i tak, že v islámu má život oběti větší hodnotu, než pár roků v kriminále, které si vrah za svůj čin vyslouží a které stráví v cele vybavené satelitním televizorem a počítačem. Tímto neříkáme, že muslimové mají praktikovat stanovené tresty v západních zemích a ignorovat tamní legislativu.
-
Postavení ženy. V neposlední řadě Západ straší otázka žen, kterou je přímo posedlý. Na základě předkládané kritiky islámu Západ zřejmě vidí svobodu ženy zejména v míře nahoty, kterou ukazuje, změně její společenské funkce potlačením její přirozené úlohy matky, ztrátě mravní čistoty a cudnosti. To jsou ovšem věci, které nelze ani při nejlepší vůli označit za pozitivní. Písnička o nuceně zahalovaných ženách a o tom, že žena není emancipovanou, dokud nepřipomíná kus masa ve výloze u řezníka a zároveň není i úspěšnou provozní ředitelkou jaderné elektrárny, je již ohraná a nadbytečná. Měřítkem společenské hodnoty ženy není ani výše jejího platu ani objem slin, které dokáže vypudit ze sliných žláz přihlížejících mužů. Propaganda medií o činech některých omezenců třeba v Pákistánu nebo Somálsku je stejně zcestná, jako snaha posuzovat křesťanský Západ podle chování sexuálních predátorů třeba v Nizozemsku nebo USA. Muslimky si nakonec o svém životě stejně rozhodnou samy a nepotřebují pokryteckou starostlivost jiných.