Olympiáda pokrytectví a zkaženosti

OTÁZKA: Jak se jako muslimové stavíte k degradaci normálnosti, likvidaci ženského sportu a k urážkám křesťanů a Ježíše během právě probíhajících olympijských her v Paříži?

ODPOVĚĎ:

Celá olympiáda byla a je odjakživa modloslužebným a neislámským festivalem, pro který platí obecné předpisy nemuslimských svátků.

Že je olympiáda svátkem nevěřících, dosvědčuje např. Ibráhím ibn Muhammed al-Hukajl:

Některé jejich svátky v moderní době shromažďují velké zástupy a nabraly na sebe nové podoby, odlišné od těch starých. Dokonce se jich účastní velké množství neznalých muslimů, jako například olympijských her. Jejich původ sahá ke starořeckému svátku, přejatému posléze Římany a křesťany.1

V antice byly Olympijské hry oslavou Dia, Apolóna a dalších olympských božstev, podobné hry probíhaly na počest jiných model každý rok na různých místech a proto se dodnes pořádá olympiáda jen každé čtyři roky. Dnes je svými pořadateli vydávána svátkem sportu, soutěživosti mezi národy a všelidské jednoty, ale skutečnosti velebí sekulární národní státy a jejich neislámské pořádky, kult tělesnosti, kult antropocentrizmu další podoby nevíry. Dokonce ani antické pohanské prvky nebyly odstraněny zcela,2 soudě podle rituálního zapalování pochodně a všudypřítomné solární symboliky (kruh), odkazující na Apolóna, býčí symboliky odkazující na Dia či Baala a další starověké modly, což Korán nekompromisně odsuzuje ústy dávného proroka Iljáse, jenž pravil svému lidu:

أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ

Baala vzývat chcete a nejlepšího ze stvořitelů opustíte?“ (Sáffát: 125)

Kdo se takových svátků účastní, porušuje islámské imperativy a spolupodílí se na šíření zkaženosti a falše a je roven tomu, kdo se účastní slavení křesťanských vánoc, židovské chanuky, zoroastrovského mehredžánu či hinduistického diwálí.

Takový člověk si nezaslouží označení věřící, protože ty Alláh popisuje slovy:

وَالَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَ الزُّورَ وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا

A ti, kdožpro faleš nesvědčí, a když kolem řečí hnusných jdou, míjejí je důstojně.“(Furkán: 72)

Podle vícero komentátorů Koránu označuje faleš v tomto verši svátky nevěřících.

Oslava svátků nevěřících je též zakázána v hadísu matky věřících ‘Áiše رضي الله عنها, kde Posel Boží صلى الله عليه وسلم v den ‘ídu říká:

لِكُلِّ قَوْمٍ عِيدًا وَهَذَا عِيدُنَا

Každý národ má svůj svátek a toto je náš svátek.3

Ibnu l-Kajjim říká:

Modloslužebníci měli své svátky v čase i místě. Když Alláh seslal víru islám, zrušil všechny tyto svátky a pro stoupence pravdivého náboženství je nahradil svátkem přerušení půstu a svátkem oběti. A stejně i svátky místích rituálů nahradil Ka’bou, údolím Miná, Muzdelifou, planinou ‘Arefa a ostatními místy, kde probíhají rituály pouti.4

Muhammed ibn Ibráhím Áli š-Šejch shodně tomu řekl:

Muslimům není dovoleno účastnit se oslav svátků nevěřících, ať už spoluúčastí, podporou, hostováním takových oslav či prodejem komodit spojených s těmito oslavami.5

O to kategoričtější pak je podle ‘Abdul’azíze at-Tarífího odsudek přítomnosti žen na takových místech, kde dochází k odhalování jejich nahoty, cestování bez mahrema, vystavování se cizím pohledům a bezpotřebného míšení se s muži, což vede bezesporu k zákazu tohoto jednání.6 To, že takové situace pak zneužívají deviantní muži přeoperovaní či přestrojení za ženy či jedinci nevyjasněného pohlaví, je jen důsledkem těchto selhání dotyčných společností i těch, kdo je vedou.7

Vše, co jsme řekli o zákazu účasti na svátcích nevěřících, by platilo tím spíše, pokud by nemorální vystoupení (polo)nahých žen a mužů v ženských oblecích při zahájení olympiády skutečně ztvárňovalo antická božstva, neboť Vznešený Alláh praví:

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ

A vyslali jsme již k národu každému posla, aby hlásal: „Boha uctívejte a Tághútovi se vyhýbejte!“ (Nahl: 36)

Tághút je souhrnné koránské označení pro cokoli, co je uctíváno vedle či namísto Jediného Pravého Boha, tedy falešné božstvo.

Navíc je muslimům zakázáno spoluúčastnit se na jakékoli podobě hříchu – a toto je explicitní hřích – neboť Vznešený Alláh praví:

وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ

Pomáhejte si vzájemně ke zbožnosti a bohabojnosti a nepomáhejte si k hříchu a nepřátelskosti.“ (Máida: 2)

Pokud by se jednalo o rouhačské zobrazení Božího Proroka ‘Ísá, tedy Ježíše, mír s ním, čemuž vše nasvědčuje, potom by šlo kromě urážky křesťanství také o urážku islámu, jehož je on taktéž jednou z nejvýznamnějších postav. Proto následoval příkrý odsudek i od učenců z al-Azharu, k jejichž stanovisku nemáme co dalšího dodat.8

Vznešený Alláh muslimům přikazuje:

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ

Neurážejte ty, které oni vedle Boha vzývají, aby v nenávisti své neuráželi Boha z neznalosti!“ (An’ám: 108)

Ohledně urážení toho, co je nedotknutelnou svátostí pro muslimy, Alláh říká:

وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا

A On seslal vám již v Písmu: “Když uslyšíte, že někdo popírá a tropí si posměch ze znamení Božích, nesedejte si s nimi, dokud se nepohrouží do jiného rozhovoru, jinak jim budete podobni.” A Bůh věru shromáždí pokrytce i nevěřící v pekle všechny vespolek.“ (Nisá: 140)

وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ وَإِمَّا يُنسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَىٰ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ

A jestliže uvidíš ty, kteří tlachají o znameních Našich, tak se od nich vzdal, dokud nebudou hovořit o něčem jiném. A dá-li ti satan na to zapomenout, nezdržuj se poté, když sis to znovu připomněl, mezi lidmi nespravedlivými!“ (An’ám: 68)

Připočíst je k tomu nutno i pokrytectví pořadatelské země, která systematicky ostrakizuje muslimky a muslimy, kteří dbají předpisů své víry, zakazuje hidžáby a islámské odívání, uplatňuje protiarabský rasizmus, udržuje své bývalé kolonie v polozávislém postavení a podporuje genocidu muslimů v Palestině. A přitom pořádá slavnost, jejímž cílem je údajně oslava všelidské jednoty, míru a férového soutěžení!9

Tento náš přísný pohled na olympiádu jak soudobou, tak i její instituci, nemá nic společného s námi zastávaným islámským stanoviskem vůči sportu a tělovýchově jako takovým, obě jsou v jádru podporovanou záležitostí, jejichž přínos pro zdraví a nezbytnou tělesnou zdatnost a připravenost je nesmírný. Sport sám o sobě je bezpochyby dovolen a některý dokonce může být i chvályhodný, tak dlouho, dokud neporušuje islámské zásady, jako zákazy hazardu, odhalování nahoty či bezpotřebného míšení mezi muži a ženami, dokud neústí v marnotratnost a dokud neodvádí od plnění náboženských povinností. Nehovoříme tu o sportu, ale o olympiádě jako takové.

V současném dění je totiž možno ještě jednou pozorovat odvěkou válku hodnot jediné Boží víry a rozmanitých podob nevíry, jejichž příslovečnou pochodeň přebírá nyní v Paříži víra v modlu zvanou pokrok, vyznávající rituální pošlapání čehokoli, čeho si ctily generace našich předků před námi.

Vznešený Alláh o tomto věčném boji praví:

الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ ۖ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا ‎

Ti, kdož uvěřili, bojují na stezce Boží, a ti, kdož neuvěřili, bojují na stezce Tághúta. Bojujte proti přátelům satanovým, vždyť slabé jsou proti vám úklady satanovy!“ (Nisá: 76)

Toto je boj svobodných služebníků Božích proti otrokům falešných model, v němž není místo pro ústupky. Svobodný a odvážný v něm hájí pravdu bez ohledu na ty, kdo se jí protiví, zatímco zbabělý otrok brání své pány, byť jsou v naprostém bludu.

Sálih al-Fewzán praví:

Slova těch, co horují pro úctu k odlišným názorům a stanoviskům, jsou nicotná, protože jen pravdu možno držet v úctě. Nepravdu a blud není možno ctít. Nepravda a blud se potírá vyjasněním pravdy a upozorněním lidí na blud a nepravdu. Opak vede jen ke zkáze v rámci ummy, protože umožní všem zůstat na svých chybách a bludných názorech.10

Historie zajisté ukáže, jak moc podléhala současná olympiáda choré ideologické konstrukci nového lepšího světa pro nové lepší lidi, asi jako Hitlerova olympiáda v Berlíně v roce 1936. Nejde zde v žádném případě o sport, ale v prvé řadě o podobnou politickou demonstraci síly. A stejně jako před skoro stoletím nacizmus, také nejsoučasnější progresivizmus skončí v propadlišti dějin. Naše děti se o tom, dá-li Alláh, jednou budou učit.

Ať nás Alláh chrání před bludem a působením šejtána. Ámín!

Odpovídal: Alí Větrovec

  1. Viz al-Fetáwá, 3/105.
  2. Více viz Mázá ta’ni š-še’letu l-weseníjetu l-ighríkíja (še’letu l-úlímbíjád). Online na: https://al-maktaba.org/book/31621/35422.
  3.  Zaznamenali al-Buchárí v Sahíhu, hadís č. 952; a Muslim v Sahíhu, hadís č. 892.
  4. Viz Ighásetu l-lehfán, 1/300.
  5. Viz Fetáwá we rasáil, 3/105.
  6. Viz Mušáraketu l-mer´eti fi l-úlímbíjád. Online na: https://www.youtube.com/watch?v=fsrCB2B7t1M&t=3s.
  7. Viz například zde: VIDEO: Další „mužské boxerce“ vzdorovala Uzbekistánka ve třech kolech. Odešla v slzách. Online na: https://echo24.cz/a/HESsS/zpravy-svet-dalsi-slzy-a-krupobiti-pesti-druha-muzska-boxerka-si-jde-pro-olympiadu
  8. Viz Al-Azhar: ‘Blasphemous’ parody of Last Supper at 2024 Olympics ‘normalizes insult’ to religion. Online na: https://www.egypttoday.com/Article/1/133764/Al-Azhar-%E2%80%98Blasphemous%E2%80%99-parody-of-Last-Supper-at-2024-Olympics.
  9. Viz Abdul-Wahad, Tariq. France’s Olympic farce exposes racism and colonial attitudes. Online na: https://www.trtworld.com/opinion/frances-olympic-farce-exposes-racism-and-colonial-attitudes-18189622.
  10. Viz al-Idžábátu l-fásila, str. 43.