Tento arabský název obecně znamená pevné přesvědčení že Alláh je Pánem všeho a že není jiného pána.
Tento arabský název obecně znamená pevné přesvědčení že Alláh je Pánem všeho a že není jiného pána.
Slovo „rabb“, tj. „pán“ v arabském jazyce znamená vlastník a upravovatel něčeho. Když se řekne „rabbu l-bejti“, tj. pán domu, znamená to někoho, kdo dům vlastní a nakládá s ním. Když se tedy řekne „rabbu l-‘álemín“, znamená to tedy Pána všech světů, všech stvoření, který s nimi všemi upravuje a nakládá dle své vlastní vůle. Z tohoto jazykového významu je převzat také smysl šarí’atský.
Bůh o této části tewhídu hovoří na mnoha místech v Koránu a to velmi jasně. Můžeme říct, že není jediná súra v Koránu, ani jediná stránka v něm, od začátku do konce mushafu, aniž by vzpomenula tento tewhíd. Od slov „chvála Bohu, Pánu světů“ do „Rci: utíkám se v ochranu Pána lidí“ a také v prvních verších súry ‘Alak, které byly seslány Poslu: „Čti, ve jménu Pána tvého, který stvořil“.
Důležitost tohoto druhu tewhídu se odráží v poznatku, že je-li tento tewhíd základem tewhídu l-ulúhíje a tewhídu l-ismá´i we s-sifa´át, pak je tímto samým základem víry. Avšak bez ohledu na jeho důležitost, nebude sám o sobě dostačující. Nestačí k tomu, aby se člověk v Soudný Den spasil. Člověk, který přizná Alláha za svého Pána, ale přidružuje k Němu v uctívání, staví sám sobě jasný důkaz, že jeho víra v tewhíd je neúplná a nesprávná, protože kdyby byla jeho víra správná, nepřidružoval by k Němu. Proto taková víra nebude přijata v Soudný Den a neuchrání člověka před Peklem.
Z toho vyvozujem, že rozmýšlet je nejlepším způsobem, jak poznat a vybudovat pevnou věrouku, potvrzení Božího Panství a pochopení Koránu zprávným způsobem, stejně jako pro odkrývání pravidel a zákonů, které vádnou vesmíru, abychom skrze ně uviděli Boží Velikost a Moc, stejně jako i Jedinost.