Z důvodu toho, že mnoho lidí nezná inovace (arab.bida‘ بِدَعٌ, sg. bid’a بِدعَةٌ) vykonávané počas poutních obřadů, návštěvy Mekky, Medíny a případně al-Aksá v Jeruzalémě, rozhodl jsem se o nich pojednat, aby do nich nikdo neupadal.
Z důvodu toho, že mnoho lidí nezná inovace (arab.bida‘ بِدَعٌ, sg. bid’a بِدعَةٌ) vykonávané počas poutních obřadů, návštěvy Mekky, Medíny a případně al-Aksá v Jeruzalémě, rozhodl jsem se o nich pojednat, aby do nich nikdo neupadal. Neboť každý čin uctívání musí naplňovat dvě podmínky – prve, že je učiněn čistě z touhy po Tváři Boží a za druhé, že je správný, přičemž není správného činu, který by nebyl v souladu se Sunnou, na čemž se shodují všichni lidé znalosti. Vše, co běžný lid považuje za akt uctívání, ale co Boží Posel صلى الله عليه و سلم nestanovil, k Alláhu nijak a ničím nepřibližuje. Sunna se totiž odráží ve dvou ohledech, v Sunně prostřednictvím úkonu (arab. سُنَّةٌ فِعلِيَّةٌ sunna fi’líjja), tedy co Prorok صلى الله عليه و سلم učinil, a v Sunně prostřednictvím zanechání (arab. سُنَّةٌ تَركِيَّةٌ sunna terkíjja).
Zdroj: AbdurRahman.org, redakčně upraveno