Šejchové al-Munedždžid, al-Fewzán, Áli š-Šejch a další zakázali také filmové zpodobňování veškerých slavných postav islámské historie, jako Proroka صلى الله عليه و سلم, jeho rodiny, sahábů a dalších. Toto je názor většiny učenců. Někteří z nich zákaz zúžili jen na Proroka, jeho rodinu a desítku sahábů, kterým je oznámen Ráj. Tohoto názoru byli mauritánský šejch ad-Dadú, šejch Selmán al-‘Awda a šejchové al-Karadawí a Wehba az-Zuhejlí, kteří se odvolali na obecnou prospěšnost takových snímků při šíření správného obrazu islámu a islámské osvěty, ovšem za dodržení podmínek uctivosti, respektu a historické přesnosti zobrazovaných dějů, stejně jako podmínky platné pro herce v rolích daných osob – musí být známí správnou věroukou, oddaným praktikováním víry a čestným, spořádaným a bezúhonným životem. Dodržena musí být také další pravidla islámské morálky, jinak porušovaná prakticky ve všech filmech – zákaz hudebních nástrojů, volného míšení žen s muži a zobrazování intimních scén, zachycujících nahotu hraných postav. Bohužel, doposud natočené filmy zobrazující nejžárnější momenty islámské historie neobjasňují základní poselství islámu. Ikonicky stvárněná spravedlnost, neochvějné odhodlání a vytrvalost prvních muslimů navzdory nástrahám jejich životních osudů je nijak neodlišuje od jiných historických snímků, mapujících dějiny a život jiných velikánů lidstva.[17]