Alláh v dnešní době zkouší muslimy mnoha ranami, z nichž jednou z nejhorších je komplex méněcennosti oproti zbytku světa a zapomenutí toho, co muslima činí muslimem a co jej má odlišovat a vyvyšovat nad všechny ostatní – jeho víru a jeho hluboký, niterně mravný charakter. Tak mnoho muslimů vykazuje znaky, které nemají nic společného s vírou a jsou charakteristické pro nemravnost a nevíru.
Alláh v dnešní době zkouší muslimy mnoha ranami, z nichž jednou z nejhorších je komplex méněcennosti oproti zbytku světa a zapomenutí toho, co muslima činí muslimem a co jej má odlišovat a vyvyšovat nad všechny ostatní – jeho víru a jeho hluboký, niterně mravný charakter. Tak mnoho muslimů vykazuje znaky, které nemají nic společného s vírou a jsou charakteristické pro nemravnost a nevíru. Naopak existuje také mnoho nemuslimů, keří v sobě dokážou najít některé z typických rysů morálky, která by měla být charakteristická především pro muslimy. To ukazuje na existenci dobré lidské přirozenosti a na velký úkol, který před muslimy stojí, tedy aby těmto dobrým lidem představili ryzí islám a skutečné hodnoty, které představuje a kultivuje.
Co z chování muslima jej tedy činí výjimečným a co naopak jeho mravy hyzdí a je odrazem nevíry, či malověrnosti? O tom hovoří jeden z nejvýznamnějších učenců minulého století: