Existuje jen velmi omezený počet tabu, která jsou specificky vlastní prakticky všem lidským kulturám. Mezi takové člověkem obecně sdílené kulturní zákazy patří především vše spojované s incestem a kanibalizmem. Není potřeba proto nijak zvláště definovat co znamenají slova krvesmilstvo a lidojedství.
Existuje jen velmi omezený počet tabu, která jsou specificky vlastní prakticky všem lidským kulturám. Mezi takové člověkem obecně sdílené kulturní zákazy patří především vše spojované s incestem a kanibalizmem. Není potřeba proto nijak zvláště definovat co znamenají slova krvesmilstvo a lidojedství.
Tyto pojmy jsou srozumitelné každému, byť v některých společnostech mohou být chápány poněkud odlišně, než jak je tomu zvykem na Západě. Na Bali tak v historické době povolovali sňatek mezi dvojčaty opačného pohlaví, protože se věřilo, že se pohlavně spojili už v děloze matky, v protikladu k obyvatelům Marshallových ostrovů, kteří vždy mužské dvojče zabíjeli, trestem za naprosto stejný druh incestu.1 Kanibalizmus byl doložen v pohřebních rituálech některých izolovaných kmenů, toužících po spojení s duchy zemřelých, např. u obyvatel horských údolí Nové Guineje, kteří jedli mozky svých mrtvých, případně u Kwakiutlů v oblasti Vancouveru, kteří pili popel z pohřebních hranic svých nebožtíků, smísený s tukem ulovených lososů. Toto vše jsou však jen okrajové a velmi specifické příklady.
Lze však říci, že oba jevy všeobecně vyvolávají nejnegativnější myslitelné emoce a asociace, neboť se pravděpodobně dotýkají samého prazákladu lidské přirozenosti a mechanizmů, držících společnost pohromadě. Proto je jejich porušení vnímáno jako krajně znesvěcující, nepřirozené, nelidské. Překročení tabu je horším prohřeškem, než porušení morálky nebo zákona. I sankce s nimi spojené bývají daleko tvrdší a explicitnější.