Jev nazývaný jako الغَفلَةُal-ghafla, do češtiny nejčastěji překládáno jako lhostejnost, či ignorance, je něčím, co by se nikdy nemělo uhnízdit v srdci věřícího. Al-ghafla je něco jako bezohlednost, ale týká se více vztahu k náboženství, s přihlédnutím k potřebám lidských bytostí a vztahů mezi nimi, nebo mezi nimi a jejich Pánem.
Jev nazývaný jako الغَفلَةُal-ghafla, do češtiny nejčastěji překládáno jako lhostejnost, či ignorance, je něčím, co by se nikdy nemělo uhnízdit v srdci věřícího. Al-ghafla je něco jako bezohlednost, ale týká se více vztahu k náboženství, s přihlédnutím k potřebám lidských bytostí a vztahů mezi nimi, nebo mezi nimi a jejich Pánem.
-
Zvedání hlasu. V doslovném smyslu se jedná o porušení etikety a projev neúcty, nemusí jít o synonymum ignorance, ale jde o její příznak.
-
Prosazování názoru ještě předtím, než je poznáno rozhodnutí Alláha a Posla Božího صلى الله عليه و سلم. Toto je mnohem vážnější a přímo ukazuje na ignoranci.
-
Vytrvalé prosazování názor opačný, než je rozhodnutí Alláha a Jeho Poslaصلى الله عليه و سلم . Toto je velmi nebezpečné a nejenže jde o naprostou bezohlednou ignoranci, ale navíc to může hraničit i s nevírou a opuštěním islámu. Jakmile je totiž jasně ustaveno šarí’atské stanovisko v dané věci, jakmile Alláh a Jeho Posel صلى الله عليه و سلم danou věc rozhodnou, pak není možné prosazovat jiný názor, nýbrž je, pro zachování si opravdové víry, bezpodmínečně nutno s plnou vírou, přesvědčením, pokorou a láskou se s rozhodnutím Božím ztotožnit a podřídit se mu.
-
Úspěšní jsou úspěšnými proto, že jsou si vědomi konečné reality, na které končí celý tento svět. Jsou si vědomi jeho nízkosti, kontrastující s tím, co bude následovat po něm.
-
Základním konceptem který člověka zbavuje bezohledné lhostejnosti je víra v nepoznatelné.
Dalším lékem je to, co se uvádí od Božího Posla صلى الله عليه و سلمv následujícím mocně působícím hadísu, vyprávěném ‘Alkamou od Abdulláha رضي الله عنه: