V současné době jsou mezi muslimskou veřejností rozšířeny dva nesprávné a falešné názory týkající se masa poraženého nemuslimy.
V současné době jsou mezi muslimskou veřejností rozšířeny dva nesprávné a falešné názory týkající se masa poraženého nemuslimy.
Z výše vzpomenutých důvodů je zapotřebí, aby jak muslimské země, tak i muslimské komunity v diaspoře byly v produkci masa co nejvíce soběstačné, případně se orientovaly na import výhradně z většinově muslimských zemí, nebo od soběstačnějších muslimských diaspor, případně pečlivě dohlížely, aby porážejícím byl skutečný kitábí.
Muslimské instituce musí zajišťovat co nejpečlivější dohled nad podniky masného průmyslu a nad jatkami, které si osobují halál certifikáty. Jejich další udělování se musí řídit nejpřísnějšími kritérii. Musí také vyvíjet osvětu, a pokud mohou, přijmout legislativní kroky zamezující, aby se maso, které ve skutečnosti vůbec nesplňuje šarí’atské předpisy porážky, dostalo k muslimským spotřebitelům označené za halál.[32]
Řadoví muslimští spotřebitelé si musí uvědomit, že produkce halál masa, jako kterákoli jiná potravinářská produkce, či obchod všeobecně, se řídí zákony nabídky a poptávky. Měli by být proto informováni a mít jasno v tom, jaké maso si chtějí koupit a takové potom po prodejcích žádat.[33]
Pokud se někde halál masa nedostává, muslimové mohou žádat i košer maso, které je poraženo stejným způsobem a porážejícími byli židé, tedy kitábí.[34] Pokud bude existovat poptávka po halál mase, čímž myslíme maso zvířat předpisově poražených, bude existovat nabídka halál masa i trh s ním. Pokud bude halál maso široce žádáno, stane se, dá-li Bůh, omnoho dostupnějším, než v současnosti je.