Když jsme hovořili o různém typu koránských vyprávění, viděli jsme, že předmět zápletky a charakter vyprávění může být velmi různorodý. V podstatě mohou mít tyto typy obsahu[1]:
Když jsme hovořili o různém typu koránských vyprávění, viděli jsme, že předmět zápletky a charakter vyprávění může být velmi různorodý. V podstatě mohou mít tyto typy obsahu[1]:
A již před nimi lid Noemův znamení za výmysl pokládal a Našeho služebníka za lháře prohlásil; i řekli oni: „Blázen!“ a on byl jimi odstrašen. Pána svého vzýval: „Pomoz mi, jsem přemožen!“ A brány nebeské jsme otevřeli pro vodu tekoucí proudem a ze země vytrysknout jsme dali pramenům, až setkaly se oba proudy dle rozkazu, jenž byl již předurčen. A naložili jsme Noeho na loď postavenou z prken a palmových vláken, aby plula pod naším zrakem v odměnu tomu, jenž byl tak odvržen. (Kamer:9-14)Všechny verše tu končí na souhlásku „r“. Ve verši zní velmi rázně a udávají tak rytmus i melodii, stejně jako spád celému vyprávění.