Současnost je svědkem neobyčejného nárůstu protimuslimské propagandy a demagogie zneužívající v základu sice reálné, leč neúměrně přeceňované hrozby radikálních a extrémních islamistických militantů a teroristů. Strach z muslimských spoluobčanů nabírá na iracionalitě a pomalu přerůstá v příslovečného bubáka pod postelí v dětském pokoji.
Současnost je svědkem neobyčejného nárůstu protimuslimské propagandy a demagogie zneužívající v základu sice reálné, leč neúměrně přeceňované hrozby radikálních a extrémních islamistických militantů a teroristů. Strach z muslimských spoluobčanů nabírá na iracionalitě a pomalu přerůstá v příslovečného bubáka pod postelí v dětském pokoji.
-
Propagandista musí mít přístup jak k informacím o událostech ve společnosti, tak i k informacím o veřejném mínění.
-
Propagandu musí plánovat a provádět pouze jediná autorita, která– musí vydávat všechny pokyny týkající se propagandy,– musí tyto pokyny vysvětlit důležitým osobnostem a udržovat jejich morálku,– musí mít přehled o ostatních činnostech, které mohou propagandu ovlivnit.
-
Při plánování určité akce musí být zvažovány důsledky pro propagandu.
-
Propaganda musí ovlivnit politiku a akceschopnost nepřítele. Tohoto vlivu lze dosáhnout– zamlčením propagandisticky žádoucích materiálů, pomocí nichž se nepřítel může zásobit užitečnými informacemi,– otevřeným šířením propagandy, jejíž obsah nebo tón způsobí, že nepřítel dospěje k požadovaným závěrům,– směrováním nepřítele prozrazením aktuálních informací o sobě,– potlačením jakékoliv zmínky o požadované aktivitě nepřítele, pokud by tato zmínka mohla tuto aktivitu zdiskreditovat.
-
Pro spuštění propagandistické kampaně musí být dostupné neutajované operační informace.
-
Propaganda musí vzbudit zájem veřejnosti a musí být proto šířena sdělovacími prostředky, které vzbuzují pozornost.
-
Věrohodnost propagandy určuje, zda ji veřejnost bude považovat za pravdivou nebo lživou.
-
Účel, obsah a efektivnost nepřátelské propagandy, síla, metoda šíření a povaha aktuální propagandistické kampaně určuje, zda veřejnost nepřátelskou propagandu bude ignorovat nebo ji odmítne.
-
Věrohodnost, informační obsah a metody šíření ovlivňují, zda propagandistické materiály budou cenzurovány.
-
Materiály nepřátelské propagandy lze využít, pokud mohou snížit prestiž nepřítele nebo mohou nějak podpořit cíle vlastní propagandy.
-
Místo "bílé" propagandy lze použít "černou" propagandu, pokud bílá propaganda je méně věrohodná nebo vede k neočekávaným důsledkům.
-
Propagandu musí šířit vůdci s prestiží.
-
Propaganda musí být správně načasována:– Propaganda musí zasáhnout veřejnost dříve než propaganda nepřítele.– Propagandistická kampaň musí začít v optimálním okamžiku.– Téma propagandy se musí opakovat do té doby, dokud nepoklesne její účinek pod určitou hranici.
-
Propaganda musí označit události a lidi jasnými frázemi nebo slogany, které– musí vzbudit požadovanou odezvu, jíž veřejnost reagovala v minulosti,– musí se snadno zapamatovat,– musí být používány znovu a znovu, avšak pouze v odpovídajících situacích,– musí být sami sobě důkazem.
-
Propaganda na domácí frontě nesmí vzbuzovat falešné naděje, které by budoucí události mohly zvrátit.
-
Propaganda na domácí frontě musí vytvářet optimální úroveň obav a úzkosti.– Propaganda musí vyvolávat úzkost z důsledků případné porážky.– Propaganda musí zmenšovat obavy a úzkost (jiné, než z důsledků porážky), které by byly příliš velké a jichž by se lidé sami nemohli zbavit.
-
Propaganda na domácí frontě musí zmenšovat dopad frustrace. Nevyhnutelné pocity frustrace se musí předpokládat a musí se šikovně využívat.
-
Propaganda musí usměrňovat agresivitu veřejnosti jasným označením terčů nenávisti.
-
Propaganda nemůže bezprostředně ovlivnit silné opačné tendence, ale musí nabízet určitý způsob činnosti nebo zábavy.