Porážku zvířete může provést i dítě, pokud je ve věku a stavu, kdy dokáže rozlišovat, zná a chápe šarí’atské předpisy. Někteří učenci ohledně tohoto uvádějí idžmá‘.[39] Platná je i porážka ženou, i když by byla rituálně znečištěna menstruací, nebo šestinedělním krvácením.[40] Platná je i porážka rituálně znečištěným mužem ve stavu velké nečistoty, odstranitelné rituální koupelí.[41] Správná je i porážka provedená němou osobou.[42] Kdo poráží, měl by být také při smyslech, tedy neměl by být zbaven svéprávnosti, nebo pod vlivem látek zatemňujících mysl. Podle učenců hanefíjského, málikovského a hanbelovského mezhebu není dovolena konzumace masa poraženého opilým, či nesvéprávným duševně nemocným, podle šáfi’ovců není však tento zákaz kategorický a takové maso je pouze zavrženíhodné.[43]