Alláh řekl: “A neliší se ti jimž bylo darováno Písmo vyjma vzájemné závisti a nenávisti poté, co přišla k nim znamení jasná.” Obeznamujíce, že jejich odlišování povstalo po obdržení vědění jim mělo objasnit, čemu by se měli vyhnout – protože Alláh určitě nedovolí, aby byli lidé svedeni po tom, co je vedl, vyjma po jejich varování, čeho by se měli vyvarovat.
Alláh řekl: “A neliší se ti jimž bylo darováno Písmo vyjma vzájemné závisti a nenávisti poté, co přišla k nim znamení jasná.” Obeznamujíce, že jejich odlišování povstalo po obdržení vědění jim mělo objasnit, čemu by se měli vyhnout – protože Alláh určitě nedovolí, aby byli lidé svedeni po tom, co je vedl, vyjma po jejich varování, čeho by se měli vyvarovat. A upozorňování, že se liší jen díky vzájemné žárlivosti a nenávisti. Al-Baghj znamená překročení vhodné hranice, míry, naznačené v Ibn Omarově komentáři k tomuto verši: ‘arogance a žárlivost’. To vyvstalo mezi odlišnými itžihády nepodloženými věděním a znalostí. Co nebylo myšleno al-Baghj je povolený rozdíl mezi různými učenci, protože al-Baghj je buď přehlížení nebo opomenutí pravdy, nebo překročení vhodných hranic. Překročení vhodných hranic je pak buď opouštění povinnosti, nebo dopouštění se zakázaného, a je známo jako rozpolcení a výsledkem toho je nejednotnost.
Toto je jeden z důkazů, že souhlas je konečný důkaz, protože pokud se spojí a všichni v tom poslouchají Alláha je jim prokázána milost. A nemůže být poslušnost Alláhu a Jeho milost cestou, kterou nenařídil, ani vírou, ani rčením, ani činem. Protože kdyby bylo rčení nebo čin, na kterém se shodli, ale nebyl jim nařízen, tedy nebude poslušnost a tedy ani důvod k Jeho milosti. Abu Bakr al-Azíz se spoléhá na tento důkaz na začátku své ‘at-Tanbíh.
Šejchu l-islám Ibn Tajmíjja, Madžmú’-al-Fatáwá (1/14 -17)