Dalším aspektem zázračnosti koránského textu je jeho stylistické uspořádání a způsob, jakým fungují oproti celku jeho jednotlivé přirozené dílčí části – verše a celé súry. Tento stylistický plán se odráží v rámci jednotlivých vět i v souvislosti mezi jednotlivými větami navzájem a v jejich toku.
Dalším aspektem zázračnosti koránského textu je jeho stylistické uspořádání a způsob, jakým fungují oproti celku jeho jednotlivé přirozené dílčí části – verše a celé súry. Tento stylistický plán se odráží v rámci jednotlivých vět i v souvislosti mezi jednotlivými větami navzájem a v jejich toku.
Lze tak rozlišit stylistický makro- a mikroplán.[1]
Korán těchto kohezivních prostředků, zabezpečující funkční sepětí jednotlivých částí celého textu využívá s naprostou brilancí navíc i jako zkrášlujících řečnických prostředků a melodických prvků, zaručujících ten nejlepší komunikační efekt. Tento efekt padá, umožníme-li jiných možných prostředků a použité způsoby nelze nahradit jinými, nebo je prohodit, či oddělit od sebe. To dokumentují také vyjádření předních arabistů K. Cragga a B. Lawrence.[2] Pokud prohodíme, oddělíme, nebo vynecháme nějakou část, efekt tohoto našeho zásahu bude na celku patrný již na první pohled.[3]