Výzva světových islámských učenců na podporu Gazy a celé Palestiny

selective focus photography of black barbwire

بسم الله الرحمن الرحيم

Jménem Alláha Milostiplného, Smilovného

Vznešený Alláh praví:

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ

Ty, kdož zatajují to, co jsme seslali z jasných důkazů a správného vedení, poté, co jsme je lidem v Písmu vysvětlili, věru ty Bůh prokleje a proklejí je i proklínající!“ (Bekara: 159)

Vedeni tímto závazkem od našeho Pána, jakož i potřebou dostát naší šarí’atské zodpovědnosti, motivováni touhou podpořit pravdu a džihád svým slovem, vyhlašují učenci této ummy, její elity, komise, osobnosti veřejného dění i široké masy obyčejných lidí ze všech koutů světa, rozmanitých organizací a sdružení, následujících několik bodů s přímým opřením v předpisech šarí’y:

Podpora odporu a loajalita vůči němu

Podpořit odpor proti nepřátelské agresi na mešitu al-Aksá i na celý náš národ v Palestině je svatým džihádem a vrcholem islámské sounáležitosti. Hrdinný odpor proti ní je náš, patří k nám a my patříme k němu. Prokazujeme loajalitu vůči němu a těm, kdo mu prokazují loajalitu a bereme si za nepřátele ty, kteří si berou za nepřátele je. Všichni ti, kteří se spolčují s židy a křesťany a podporují je proti Palestincům a muslimům, k nim patří a jsou těmi, o nichž Alláh hovoří:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako přátele, neboť oni jsou si přáteli jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Bůh věru nepovede lid nespravedlivý.“ (Máida: 51)

Obranný džihád za Palestinu je povinností všech muslimů

Obranný džihád proti nepříteli je povinností pro všechny muslimy. Sionistická nepřátelská agrese proti Gaze, Jeruzalému, al-Aksá i celé Palestině útočí na víru, životy, čest i majetek, vyžaduje obranu a musí jí být učiněna přítrž. Je šarí’atskou povinností každého muslima, který je toho schopen a to tak dlouho, dokud tato nepřátelská agrese neskončí a nebude moci se opakovat.

Útěk z boje při nutnosti podpořit Gazu je zločinem dezerce z boje

Nepřátelská agrese proti Gaze a Palestině vyžaduje po každém, kdo se nachází uvnitř palestinských hranic, aby vzdoroval proti nepříteli a bojoval proti němu. A pokud by oni sami nebyli schopni útok nepřítele zlomit a odrazit, stává se povinností všech uvnitř hranic sousedních zemí, aby v tomto džihádu pomohli tolik, nakolik mohou. Kdokoli uvnitř hranic Palestiny a kdokoli z těch, kteří mohou pomoci uvnitř hranic zemí, jež s Palestinou sousedí, zběhne z džihádu, stává se zběhem, který dezertoval tváří v tvář své vojenské povinnosti, která na něm spočívá. Ponese břímě viny shodně tomu, nakolik jeho dezerce a útěk z boje způsobily škod a nakolik vystavily ostatní nebezpečí.

Vznešený Alláh říká:

وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎

A kdokoliv se k nim v ten den obrátí zády s výjimkou toho, kdo obrátí se k jinému boji nebo se vzdálí, aby se připojil k jinému oddílu, ten uvalí na sebe hněv Boží a útulkem jeho se stane peklo – a jak hnusný je to cíl konečný!“ (Anfál: 16)

Blokáda hranic je zradou Alláha i Jeho Posla صلى الله عليه وسلم

Je šarí’atskou povinností sousedících zemí okamžitě otevřít své hraniční přechody a poskytnout nezbytnou pomoc tváří v tvář aktuální nedozírné humanitární katastrofě ve snaze zabránit genocidě obyvatel Gazy jako celku. Je přísně zakázáno jakoukoli formou či způsobem přechody uzavřít a znemožnit prostupnost hranic, zejména v případě hraničního přechodu Rafah, který představuje pro život naprosto nezbytné spojení. Pokračující blokáda hranic je zradou Alláha i Jeho Posla صلى الله عليه وسلم. Kdokoli z obyvatel Gazy zahyne a bylo znemožněno, aby byl zachráněn, pak ten, kdo toto znemožnil, je plně odpovědný za jeho smrt a musí kompenzovat ztrátu jeho života a majetku. Kdokoli z důvodu této blokády utrpí škodu na životě svém, nebo své rodiny, či svého majetku, pak ten, kdo tuto škodu způsobí tím, že hranice neotevřel, je povinen kompenzovat škody, které způsobil a nese břímě své viny až do Dne Zmrtvýchvstání.

Obecně je jakékoli úmrtí či škoda způsobená Gazanům díky blokádě hranic zločinem spoluúčasti, ať už je jeho pachatelem ozbrojená či bezpečnostní složka, politický představitel či jakákoli jiná odpovědná strana. K největším hříchům na Onom světě a skutkové podstatě vedoucí k soudnímu postihu na světě tomto patří také to, že někdo dodatečně podpoří nepřítele, aby pokračoval v zabíjení našich lidí, ničení jejich civilizačních statků a znesvěcování jejich posvátných míst.

Všeobecný bojkot

Je povinností bojkotovat zločinného nepřítele jasným a srozumitelným způsobem v politice, turizmu, na akademické půdě, ve sportu i v otázkách obchodu a ekonomie. Ekonomický bojkot se sestává z bojkotování jím vyráběných produktů a zboží přímo či nepřímo, stejně jako spolupráce a investic do jeho obchodních společností, firem a továren, jakož i z bojkotu všech jeho podporovatelů z řad vlád, nevládních organizací a osobností. Jeho součástí je i považovat za přísně zakázanou a mimořádně zkaženou jakoukoli formu spolupráce s nepřátelským režimem a kýmkoli, kdo ho podporuje.

Mírové dohody a normalizace vztahů s nepřítelem jsou z hlediska šarí’y neplatné

Všechny „mírové a normalizační“ dohody, které byly uzavřeny s vojenskou okupační entitou před touto aktuální vlnou agrese, jsou z hlediska šarí’y právně neplatné a jako takové jsou nicotné, jak řekl Posel Božíصلى الله عليه وسلم:

وَذِمَّةُ الْمُسْلِمِينَ وَاحِدَةٌ يَسْعَى بِهَا أَدْنَاهُمْ فَمَنْ أَخْفَرَ مُسْلِمًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يُقْبَلُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَدْلٌ وَلاَ صَرْفٌ

Záštita poskytovaná muslimy je jednotná, může ji poskytnout i ten poslední z nich. Kdo potom poruší dohodu uzavřenou muslimem, na tom spočívá prokletí od Alláha, andělů i všech lidí za to bude zodpovědný, takže kdo zradí muslima, toho stihne prokletí Alláha, andělů a všech lidí a v Den Zmrtvýchvstání nebude od něj přijata ani spravedlnost, ani náhrada.1

Palestinské území je celé wakfem a není dovoleno odříci se ani pídě palestinské země.

Země Palestina je celá islámským wakfem, územím věnovaným ku prospěchu islámu a muslimů, až do Dne Zmrtvýchvstání a celá muslimská umma se shoduje na tom, že není přípustné postoupit nějaké další straně ani píď této země žádným způsobem, ani prodejem, darem nebo jakýmkoli jiným majetkovým převodem či dispozicí nároku jakékoli osobě, ať už fyzické, nebo právnické, ať už v Palestině nebo mimo ni, ať už jde o obyvatele Palestiny nebo ty, kteří mají autoritu nebo postavení tak učinit, a to jakýmkoli způsobem, za jakýchkoli okolností nebo z jakéhokoli důvodu. Takový ústupek muslimy dále v ničem nezavazuje, neboť je v samém jádru neplatný a nepřijatelný.

Každý uzurpátor palestinské půdy, okupant palestinských domovů a příslušník vojenské jednotky této válčící okupantské entity je považován za bojovníka, nikoliv za mírumilovného civilistu, bez ohledu na jeho pohlaví nebo popis a vlastnosti.

Obecný apel k obraně proti nepřátelské agresi a na pomoc Gaze a Palestině

Lidé v Gaze a Palestině musí splnit svou povinnost bojovat proti sionistickým vrahům, kteří zabíjejí naše lidi v Gaze a Palestině, a okolní země musí splnit svou povinnost džihádu proti nepříteli tím, že otevřou hraniční přechody pro mudžáhidy, kteří se chtějí připojit k odboji a podpořit své bratry, bránit je před agresí a zachránit desetitisíce duší, kterým hrozí smrt, těžká zranění a různé závažné újmy, a ostatní muslimové musí ze sebe dát, kolik jen mohou, cestou jiných forem džihádu, ať už slovem, bojkotem, finanční podporou, pořádáním protestních akcí, podáváním právních žalob a diplomatických nót či dalších diplomatických kroků, jako je vyhoštění velvyslanců. Běžní lidé mají povinnost vytvářet nátlak na rozhodovací orgány a vlivové kruhy formující politiku zemí, kterých jsou občany.

Každý muslim nese svůj díl tohoto obecného apelu k džihádu na cestě Boží za Palestinu shodně své situaci a možnostem. Všichni budou odměněni a podpořeni k vítězství skrze to, co poskytli, počínaje upřímným úmyslem, slovem, prosebnou modlitbou a finanční podporou a konče fyzickým ozbrojeným bojem proti okupantům a vrahům v zemích Gazy a Palestiny.

Obava z rozšíření zóny konfliktu na celý region a z globální destabilizace.

Setrvalé odhodlání nepřítele zabíjet a pokračovat v agresi ve všech jejích formách, pokračující podpora světových velmocí tomuto agresorovi a mlčení o jeho zločinech hrozí tím, že se stanou příčinou eskalace napětí ve společnosti a způsobí vážná rizika, vedoucí k naprostému vyhrocení situace, rozšíření konfliktu a rozmachu chaosu, jehož rozsah a konečné vyústění zná jen Alláh. Vyzýváme celý svobodný a zodpovědný svět, aby urychleně zasáhl a zastavil tohoto nepřítele i jeho bezohlednost a aroganci.

Konečné vítězství nad nepřítelem vskutku jistojistě přijde, o čemž není nejmenších pochyb.

Boží slib radostné zvěsti o vítězství je pravdivý a jistý a vítězství přichází jedině s neochvějností. Boží příslib vítězství mudžáhidům a strážcům hranic islámských území je jistojistě pravdivý. Stejně tak i Jeho příslib zničení sionistických utlačovatelů a zahanbení agresorů je nevyhnutelnou skutečností, která se jednoho dne naplní.

Vznešený Alláh říká:

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ

A záhy se dozví ti, kdož křivdili, k jakému obratu osudu se obrátí!“ (Šu’ará: 227)

To je naše prohlášení všem muslimům i celému světu. Alláh nám budiž svědkem, že se nezastavíme a ani nezaváháme v podpoře našeho utlačovaného a nezlomného lidu v Gaze i ve zbytku Palestiny a že doufáme a modlíme se k Alláhu, aby vedl toto úsilí ke konečnému zdaru, chránil ty, kteří mu pomáhali a vyzývali k němu a odměnil je v den, kdy každá duše shledá, že to, co vykonala, je pro ni pečlivě připraveno.

Všemohoucí Alláh řekl:

كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ ‎

A Bůh zapsal: “Věru že zvítězím Já i poslové Moji!”, vždyť Bůh vskutku je silný a mocný.“ (Mudžádela: 21)

Kéž Alláh přijme mučedníky, uzdraví zraněné, ustálí ty, kteří jsou nehybní, pozvedne kalibr učenců a zastaví lstivost nepřátel! Ámín!

Mezi podepsanými byli mimo jiné:

  • z organizací: Rada islámských učenců Palestiny, Světový svaz muslimských učenců, Světový svaz islámských právníků, Svaz učenců následovníků sunny, Súdánská unie islámských učenců, imámů a da’íjů, Svaz islámských učenců Sýrie, Svaz islámských učenců arabského Maghribu.

  • z jednotlivých učenců: šejchové Muhammed al-Hasan uld Dadú (Mauritánie), Merwán Abú Ras (Palestina), ‘Abdulmedžíd Zindání (Jemen), ‘Abdulláh bin Fejsal al-Ahdel (Jemen), Ahmed ar-Rajsúní (Maroko), Chálid Aba s-Sáfí al-Mutajrí (Kuvajt), Newwáf at-Takrúrí (Palestina – Turecko), Muhammed bin Sálim Áli Dehšelí al-Jáfi’í (Katar), Muhammed ‘Abdul’azíz al-‘Ání (Irák), Rahmetulláh Záhid (Afghánistán), Abú Hášir Mufíd Ahmed (Pákistán), ‘Abdunnásir Ahmed ‘Ulwán (Sýrie), Ahmed Muhammed Šerkáwí (Egypt – KSA), ‘Abdulláh bin ‘Abdilhamíd al-Aserí (Turecko), Násir al-Hunejní (KSA), Muddessir Ahmed Ismá’íl al-Báhí (Súdán), Ahmed Muhammed ‘Abdussemí’ Raslán (Egypt), ‘Abdurrahmán ibn Husejn Kazú’ (Libye), Iljás Kuwejsim (Tunisko), Hasan Selmán (Eritrea), ‘Alá aš-Še’ár (Malajzie), Muhammed Talha Ihsán (Bangladéš), ‘Ádil Ahmed Hámid (Indie), Can Murat Söner (Turecko),

Autoři: Rada islámských učenců Palestiny (arab. هيئة علماء فلسطين Hej´etu ‘ulemái Filastín, anglicky Palestinian Scholars’ Association, PSA)

Zdroj: Bejánu nidái l-Aksá we Ghaza. K dispozici v arabském znění online na: https://palscholars.org/declarations/%d8%a8%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d9%82%d8%b5%d9%89-%d9%88%d8%ba%d8%b2%d8%a9/

Překlad: Alí Větrovec

Poznámka redakce k českému překladu výzvy:

K nynějšímu datu více než 180 muslimských učenců, teologických odborníků a kazatelů z celého světa podepsalo tuto fetwu o událostech v Gaze a Palestině jako celku, která vznikla na základě podnětu vrchního muftího Sultanátu Omán.

Globální apel Výzva ve prospěch Gazy a al-Aksá je nesmírně důležitý dokument v celém konfliktu a proto ho redakce e-Islámu přeložila celý přímo z arabštiny v původním znění s autentickou terminologií. Jeho důležitost odpovídá důležitosti celého konfliktu a nesmírnosti symbolického významu útoku na Palestinu pro celou islámskou ummu. Jedná se o momentální, rozhodný a přísný dokument, odpovídající svou tematikou a strukturou současným událostem přímo na místě a dokládající příliš nezveřejňované důsledky celého konfliktu i jeho další potenciální nebezpečnost. Není proto nutné, aby samotná redakce e-Islámu vždy a ve všem plně souzněla se všemi v dokumentu použitými obraty a formulacemi.

Redakce se také vymezuje proti všem potenciálním obviněním z podpory, spolupráce či sympatie s jakoukoli z politických či militantních organizací v Palestině. Naše podpora se týká obecně palestinského lidu a jeho práva na odpor a nároku na vlastní politické zastoupení podle vlastního vědomí a svědomí Palestinců.

Vyzýváme naše čtenáře, aby tento text sdíleli na internetu a sociálních sítích. Podpořte své bratry v Palestině. Ať vás za to Vznešený Alláh odmění a přidá vám to na váhy dobrých skutků v Soudný Den. Ámín!

  1. Zaznamenali al-Buchárí v Sahíhu, hadís č. 7300; a Muslim v Sahíhu, hadís č. 1370 a toto je jeho verze.